Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

17 Şubat 2010 Çarşamba

Nalbantoğlu çekilmeli

CHP il başkanlığı konusunda kılıçlar çekildi. Atama il başkanı Rıfat Nalbantoğlu tüm köprüleri atarak ekibin il başkanı olduğunu net biçimde ortaya koydu.
CHP Grupbaşkanvekili Kemal Anadol ile birlikte önceki gün Bakırçay dün de Küçük Menderes’i dolaşan Rıfat Nalbantoğlu gerekli desteği bulamadı.
Neden?
Bazı ilçe başkanları genel başkan Deniz Baykal’ı arayarak il başkanlığı konusunda tavrını sordular. İşte Deniz Baykal’ın yanıtları:
“Ben Rıfat Nalbantoğlu’nun elini güçlendirdim, önünü açtım. İl başkanı atayarak İzmir’e çeki düzen vermesini istedim. Ekibin dağıtılmasını istedim. Kendi de bu konuda benimle mutabıktı. Ama o ne yaptı? Tam tersine hareket etti. Beni sırtımdan hançerledi. Rıfat bu aşamada kesinlikle il başkanı olmayacak. Bu tavrını sürdürürse bu partide hiçbir yere aday olamaz.”
Ortada bu kadar net konuşan bir genel başkan varken, kurultayda tek başına yeniden genel başkan olma ihtimali yüzde 100 iken, CHP’nin iktidar olma ihtimali yüksek iken kim ne yapabilecek?
İlçe başkanları bu sözleri duyduktan sonra nasıl hareket edecek?
Kocaoğlu bu aşamadan sonra nasıl davranacak?
Nalbantoğlu’nu sağda solda gezdiren Kemal Anadol ne yönde hareket edecek?
Ekip Ankara’dan esen fırçalardan sonra hangi tavrı sergileyecek?
Peki, Rıfat Nalbantoğlu bundan sonra ne yapacak?
Yapacağı en doğru hareket çekilmesidir. Eğer çekilmez ise çok istediği milletvekilliğinden de olma ihtimali yüksektir.
Yine de CHP’de siyaset yapacak olan kendisi. Bu konuda kendi karar verecek.
Tüm bu gelişmeler noktasında Kocaoğlu’nun tavrı önemli. Dün gece bir yapı ile yemek yiyen Kocaoğlu’nun artık önünü görmesi gerekiyor.
Bu kente yeni bir il başkanı gerekiyor.
Sanırım bu konuda genel başkan da aynı fikirde.
Ve belki ilk kez olaya bu kadar müdahil oldu.
Yeni bir Deniz Baykal izliyoruz açıkçası.
Yenileşme çabası içinde, gençleştirme çabası içinde, yeni bir CHP yaratma çabası içinde
Bakalım hep birlikte izleyip göreceğiz.

NOT 1 : Aziz Kocaoğlu Hatay’da çökme tehlikesi içinde olan metro tünelini tamamlamış. Biraz rahatladım. Tam üzerinde oturduğum bir yeri isteyerek tamamlamayacağı kanısındaydım açıkçası.

not 2 – İl süreci bazı kırgınlıkların ortadan kalkmasına neden oldu. Bu açıdan önemli. Bugüne kadar bir araya gelmeyen bazı belediye başkanları şimdi kolkola yürüyorlar.

YENİGÜN 17 - 02 - 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder