Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2 Eylül 2009 Çarşamba

Kedi olalı!

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nu bu sütunlarda çok eleştirdik. Ancak bu kez eleştirmiyoruz. Tam tersi ‘kedi olalı bir fare yakaladı’ diyoruz.
Seçim öncesi İzmir Valisi Cahit Kıraç’ın yanında süt dökmüş kedi imajı çizen Aziz Kocaoğlu yüzde 56’nın verdiği yeni tavrı ile harekete geçmiş.
Kıraç’ın “Jeotermal A.Ş. Genel Müdürü Ali İçhedef’i görevden alın” talimatına öyle bir tavır göstermiş ve masaları yumruklamaya başlamış ki, şahsen ben inanamadım. Tekrar sordum:. “Vali Kıraç’ın yüzüne karşı mı yapmış bu işi?”
Yanıt sade oldu: “Evet. Üstelik masa devrilmiş.”
Yıllardır, “Aman devletim, yaman devletim” diyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, devletin valisine nasıl olmuş da böyle bir tavır göstermiş?
Olay aslında son 1 yıllık geçmişe uzanıyor. Ali İçhedef’in kaydedilen konuşmaları ki, bu konuşmalarda İzmir Valisi Cahit Kıraç, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Vali Yardımcısı Yakup Vatan konusunda yaptığı tespitler, bir grup garip yapının Balçova Termal Tesisleri’nde cami yapımı talebi, Çalışma Bakanı Ömer Dinçer’in amcası İdris Dinçer’in termal tesislerde muhasebe müdürü olarak çalışması, Termal Tesisleri Müdürü Turabi Çelebi’ye karşı bazı çevreler tarafından güdülen kin vs…
Anlayacağınız olay öyle bir iki cümle ile özetlenecek gibi değil ve çok siyasi…
Ama beni ilgilendiren noktası Aziz Kocaoğlu’nun çizdiği tablo.
Kentin sorunlarına bu şekilde yaklaşacak bir belediye başkanı özlemişiz. Şöyle masaya vurabilen, masaları deviren, istediğini net biçimde söyleyebilen.
Şimdi diyebilirsiniz “Hayrola ne oldu da, Kocaoğlu’nu destekliyorsun?”
Yanıtım ise çok açık olur: “Yanlış bir saat bile, günde iki kez doğruyu gösterir.”
Birinci doğıruyu yakaladık. Önümüzde daha 4.5 yıl var.
Tabii ki ikinci doğruyu da yakalayabiliriz.
Umarız bu doğru da kentin lehine olur.
Üçüncü doğrudan umutlu değiliz. Çünkü bir günde toplam 24 saat var.
Keşke 48 saat olsaydı da bu beş yıllık dönemde dört doğru yakalayabilseydik.
Bu yazıdan sonra bana “Kocaoğlu karşıtı” diyenlere en azından göstereceğim bir karıt var.

NOT 1 : İzmir Büyükşehir Belediyesi Ramazan dolayısıyla yoksullara yardım paketi dağıtıyor ya… Bu paketlerin içinde mercimek de var tabii ki… Mercimek ilginç bir bakliyattır. Çabuk kurtlanır. Belediyenin yardım paketleri de bu kurtlanmadan nasibini almış görünüyor. Yardım paketleri içindeki mercimek kurtlanınca ne yapılır? Yardım paketinden çıkarılır ve imha edilir. 50 bin paket, toplam 100 ton yapıyor bu arada…

NOT 2 : Eylül ayının hareketli geçeceğine karşı ortak bir düşünce var. Aslında ben Eylül ayı sonlarının ve özellikle ekim aşının ciddi hareketli geçeceğini iddia ediyorum.

NOT 3 : İzmir’de Avrupa Erkekler Voleybol Şampiyonası İzmir’de yapılıyor. Cafe Crown’da eşleri ile oturan milli takım oyuncuları sürekli sigara içiyorlardı. Antrenörlerinin dikkatine.

NOT 4: CHP İzmir İl Başkanı Rıfat Nalbantoğlu, önceki gece Gümüşbalık’ta CHP İzmir Milletvekilleri Güldal Mumcu ve Abdürrezzak Erten, Karabağlar Belediye Başkanı Sıktı Kürüm ile birlikte felekten bir gece çaldılar. Feleğin konusunun yaklaşan il kongresi süreci olduğu açık ve aşikardır.

YENİGÜN 02 - 09 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder