Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

19 Mayıs 2008 Pazartesi

Mersin’den İzmir’e bakış

Bir haftadır Mersin’de idim, 10 yaşındaki oğlumun Küçük Erkekler Türkiye Basketbol Yarı Finalleri’ni seyretmek için. Neyseki TAKEV Özel İlköğretim Okulu Türkiye finallerine katılmaya hak kazandı da Mersin’de olmaya değdi açıkçası. Bu arada gördüğünüz gibi fena bir veli değilimdir yani…
Mersin’i Karşıyaka’ya çok benzettim açıkçası. Sadece ben değil, birlikte olduğumuz diğer veliler de aynı fikirdeydi. 12 kilometrelik bir sahil şeridi var ve son derece güzel yeşillendirilmiş. Binalar oldukça yüksek. Gelişmeye açık bir kent. Tabii ki gelişmenin arkasında Adana’dan başlayan, Tarsus ile devam eden, oradan da Mersin’e ulaşan sanayinin rolü çok büyük.
Çevredeki türbanlı sayısı da hayli azdı, diğer Anadolu kentleri ile kıyaslandığında… Belediye başkanının CHP’li olması da Mersinlilerin tavrını göstermeleri açısından önemli.
Son yıllarda Güneydoğu’dan hayli göç alan kentin en büyük sıkıntısı, iki toplum arasında yaşanan gerginlik.
Mersin’de iken teknoloji nedeniyle İzmir’in siyasi yaşamından da kopmadım tabii ki…
CHP ilçe başkanlarının Ankara ziyaretini izledim. Narlıdere ilçe başkanının bu ziyarete katılmamasının arka planının da öğrendim. Ekibin Narlıdere’ye bakış açısının değişmeye başladığına da şahit oldum telefon görüşmelerinde… Mehmet Ali Susam’ın bu konudaki tavrının değişmeye başladığını da öğrendim. İl Başkanı Kemal Karataş’ın duruşunu da gözlemledim Mersin’den.
Bir fay hattı var İzmir CHP’de… Ekipler arası mücadeleden kimin galip çıkacağı şimdiden bilinmez. Ancak görünen köy de kılavuz istemez. Fay hattındaki çatlak büyüyor. En son Narlıdere’den gelen darbe fay hattını hayli derinleştirmiş gibi görünüyor.
Bu çerçevede Genel Sekreter Önder Sav’ın bundan böyle atacağı adımlar daha önem kazanıyor. Sav’ın İzmir’de atacağı iki önemli adım var.
1 – İzmir’deki ekibi yeniden organize etmek. Kadroyu gözden geçirip siyaset yapabilecek ekibi belirlemek.
2 – İzmir’i kendi haline bırakmak.
CHP siyasetini çok iyi okuyan Önder Sav’ın yakın zaman içinde İzmir konusunda bir karar vereceği gelen duyumlar arasında. Tabii Önder Sav’ın İzmir politikasında yapacağı herhangi bir değişikliğin İzmir yapısını da derinden etkileyeceği açık. Bekleyip göreceğiz…

PS 1: Bir önceki yazımda sorduğum sorulara gelen yorumlar gayet netti. Herkes bu soruların yanıtını bekliyordu. O zaman şöyle diyelim: “Bütün yollar Mardin’e çıkar… Ama çoğu ‘Çevreye verdiğimiz zarardan dolayı üzgünüz’ tabelaları ile şimdilik kapalı görünüyor.

PS 2: CHP Gaziemir İlçe Başkanlığı’nda yaşanan olaylardan sonra Hakan Tartan’ın Hüseyin Şahin’e geçmiş olsun çiçeği göndermesi de ilgi çekici geldi bana…

PS 3: 100 Ünlü Türk büyüğünden biri olan Hasan Tahsin’i kaybettim. Adam ne arayıp ne soruyor. Hasan Tahsin’i görenlerin, nereyi karıştırdığını duyanların mail ile tarafıma ulaşmaları yeterlidir.

YENİGÜN 19 - 05 - 2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder