Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

5 Mayıs 2008 Pazartesi

Çok üzüldüm

CHP’de bir harekettir gidiyor. Kurultay, süreci İzmir dengeleri, Mehmet Ali Susam’ın MYK üyeliği, Deniz Baykal’ın süreklilik gösteren ziyaretleri… Neresinden tutacağım bilemiyorum…
Yine de Susam’ın MYK üyeliği ile gündeme gelen İzmir dengeleri çok önemli önümüzdeki süreç için.
Bu süreci birkaç tespit ile değerlendirmek daha doğru olur…
Yıllardır genel başkanı ve genel sekreterinin tüm isteklerine yerine getiren, onlar için saçını süpürge eden İzmir milletvekili A. Rezzak Erten’e yapılanlar beni bile şaşırttı. Bu kadar emeğe çok gördüler Erten’in MYK üyeliğini. Benim başıma böyle bir şeyin gelmesini istemezdim. Şimdi işi gücü yok adamın, kendisi ile birlikte siyaset yapan herkese anlatmak zorunda durumu. Kendi inanmasa da bir neden bulacak tabii ki. Dün Deniz Baykal’ın gezisinde de çevresindekilerin sorduğu tek soru buydu:
Neden siz yoksunuz listede?
İşte Erten’in olası yanıtları:
1 – Deniz Baykal öyle istedi.
2 – Genel sekreterim böyle uygun gördü.
3 – MYK üyeliği dışında benim birçok görevim var. Onları bırakamazdım.
4 – Sayın Susam yakın ekip arkadaşımızdır. Ben öyle istedim.
5 – Siyasette arka planda durmak daha iyidir.
Tabii bunların dışında A. Rezzak Erten’in kafasından şunlar geçiyordur. Kendisini yakın tanımadığım için sadece gözlem yapabilirim bu konuda.
1 – Susam’ı ekipten koparmayalım.
2 –Ekibin beyaz dengesine dikkat edelim. Susam’ın önereceği beyaz isimleri destekleyelim. Ama dikkatli de olalım.
3 – İzmir medyasını elimizde tutalım.
4 – Nuri Batuhan’ı boyayalım. Siyah takım elbise, pembe gömlek, kahverengi kravat ile halkın karşısına çıkaralım, “İşte Aydınlı dostumuz” diye tanıtalım. Karabağlar adaylığı için ısındıralım.
5 – MYK çevresinde dolaşalım. İl başkanlığı konusunda atağa geçelim. Yeni il başkanı adayları geliştirelim.
6 – Gece yarısı operasyonları yapalım. Halkın sülalesinin eski isimlerinden bu konuda destek isteyelim. Gerekirse darbe yapalım.
7 – İlçe başkanlarını şu sıralar çok konuşmamaları konusunda uyaralım.
8 – Uykuya yatar gibi yapalım, ama arka planları iyi okuyalım.
9 – Yeni ittifaklar bulalım. Kartları yeniden karalım. Kart kararken bertaraf olmamaya çalışalım.
10 – Siyahları beyazlarla birlikte yıkamayalım. Gerekirse Calgon kullanalım.
11 – Hakkımızda yazanları ayaklarından asalım.

NOT 1: Bu kadar uzun süre bir işle meşgul olup bir sonuç alamamanın ne kadar sıkıntılı olduğunu iyi bilirim. Bu nedenle Erten’in durumuna gerçekten üzüldüm.

NOT 2: Mehmet Ali Susam’ın CHP içerisindeki hızlı yükselişi sanırım bugüne kadar bir rekordur. Kemal Derviş bile kıramadı bu rekoru.

GÜNDEM 1: Kocaoğlu sürekli açılışlar, temel atmalar yapıyor da, en büyük projeleri metro hatlarında çukura gömülmek üzere…

GÜNDEM 2: İTO Başkanı Demirtaş’ın hazırladığı ve ortalığı gerçekten gerecek EXPO raporunun kamuoyuna açıklanması gerekiyor. Eğer açıklanırsa bakın siz kopacak olan gürültüye…

YENİGÜN 05 - 05 - 2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder