Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2 Şubat 2009 Pazartesi

Dükkânı açalım bugün, hava çok iyi

CHP MYK İzmir ilçe belediye başkan aday listesini önceki gece 23.30’da netleştirdi. 9 saatlik bir toplantı maratonundan sonra ortaya çıkan liste bir kesimde ciddi tartışma yaratacaktır. Ancak o kadar da önemli değil. Zaten liste manyağı yaptılar bizi…
Bu listeyi ben bir ay öncesinden hatırlıyorum. Kemal Karataş ile Deniz Baykal arasında süren bir diyalogun sonucunda geliştirilmiş bir listeydi bu. Bazı İzmir milletvekilleri de destek vermişti bu listeye. Bir iki değişiklik dışında liste bir öncekinin aynı…
Liste dost ve arkadaş listesi değil öncelikle. Zaten Karataş da bunu iddia ediyor ve listenin kazanacak liste olduğunu söylüyor.
Listede il başkanı olarak Kemal Karataş’ın etkisi büyük.
Şimdi Aziz Kocaoğlu’nun adımlarını dikkatle izlemek gerekecek.
Kocaoğlu’nun istediği isimlerin hiçbiri yok bu listede.
Bence Kocaoğlu’na yakışan tek hamle var.
Yapar mı?
Vallahi mangalda kül bırakmayan, her konuşmasında “Ben şöyleyim, ben böyleyim” diyen bir Büyükşehir belediye başkanı her an, her şeyi yapabilir.
Ama yapmayacağı tek şey var. İstifa etmek.
Neden etsin ki… Sonuçta aday gösterilen isimlerin hepsi partili… Üstelik zaten bu parti kendi yaptığı anket çalışmasında yüzde 60’lar oranında oy alıyor. Demek ki Kocaoğlu kim ile seçime girerse girsin kazanacaktır. Böylece kamuoyuna ve partisine ne kadar güçlü olduğunu da gösterecektir.
Hem ilçelerde zayıf aday mı var?
Varsa bile Kocaoğlu rüzgârı ile bu iş çözülecektir.
Vallahi bunları ben söylemiyorum. Kocaoğlu’nun bizzat Deniz Baykal’a gururla verdiği anketler söylüyor. Boşu boşuna yaptırmadı Büyükşehir belediye başkanımız o anketleri.
Yine de bir adım bekliyorum ben Kocaoğlu’ndan. Şöyle kallavi cinsten… Beni hayal kırıklığına da uğratmaz diye düşünüyorum. Şimdiye kadar uğratmadı çünkü.

NOT 1: Bazı kanallarda program yapan, bazı gazetelerde köşe yazan bir takım büdüler var. Ediler de var ama bizim ilgimizi büdüler çekiyor. Bu büdüler, “İzmir bizden sorulur” diyorlar, ancak sırtlarını dayadıkları ağabeylerinin dışında hiçbir yerden bilgi almıyorlar CHP üzerine. Yani iletişimleri bir iki kişiye dayalı… Hal böyle olunca parti içindeki dengeleri yakalama şansları olmuyor. Belki de hayatlarında ilk kez “taşın altına elimizi koyalım, dışarıda kalmayalım” dediler, net tavır sergilediler, tuzun içeriğinde bulunan bir maddenin akıbetine uğradılar. Bu akıbetin sonuçlarını hep birlikte göreceğiz. Şimdi kalkıp AKP’li olurlar mı? Vallahi olabilirler. Çünkü tren nereye, onlar oraya…

NOT 2: Yeni aday listesi Alaattin Yüksel’in İTO seçimlerini de etkiler. Büyükşehir Belediyesi’nin kolları arasında geçen mücadele bir anda farklı bir eksene kayıverdi. Demirtaş yapısı Yüksel’in bu hafta sonu yapılacak komite seçimlerinde sandığa gömüleceği iddiasında. Deniz Baykal da yeni liste ile sanırım İzmir’e bir mesaj verdi. Sigorta grubunda olup, önümüzdeki süreçte CHP’de siyaset yapmak isteyen arkadaşların bu konuda daha dikkatli olmalarını öneririm.

NOT 3: Bu listeye şimdi iyi bir il başkanı lazım. Özellikle listede olup bazı anlaşmalar nedeniyle dışarıda kalan arkadaşlarımızın bu örgütlenmede değerlendirilmelerinde büyük yarar görüyorum. Bu listenin başarılı olması için iyi bir il başkanı ve yönetimine ve dahi iyi ilçe başkanlarına sahip olması gerekiyor.
 
YENİGÜN 02 - 02 - 2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder