Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Şubat 2009 Cuma

Sürprizlere açık parti

Muzaffer Tunçağ’ın yeniden aday gösterilme ihtimaline göre şöyle bir yazı kaleme almıştım. İşte yazının başlangıcı…
“Konak CHP Belediye Başkan Adayı Ali Muzaffer Tunçağ’ı annesi kadir gecesi doğurmuş. Ya da onun adı aslında Ali Muzaffer Tunçağ değil de Kadir Muzaffer Tunçağ. Bu ne şanstır… Sanırım bu şans öyle böyle her politikacının başına gelmez…”
Karataş’ın istediği adayın başkan olması halinde de bir yazı kaleme almıştım. Onun da başlangıcı şöyleydi: “Kemal Karataş sonuna kadar direndi ve kazandı. Kendi partinin bazı kanallarının oynadığı oyunlara kurban gitti ama direnerek en azından ekibine kazandırdı.”
Ama Baykal büyük sürprizini yaptı ve Konak’a Hakan Tartan’ı atadı.
Aslında Hakan Tartan ismini önceki gece saat 22.00 sıralarında gelen bir telefon ile duymuştum. Ancak Büyükşehir belediye başkanlığı için hareket eden bir isim olduğu için de “Allah Allah” demekle yetinmiştim.
Masaya döndüm ve gazeteci arkadaşlarıma “Konak adayı Hakan Tartan olabilir” dedim.
Masadan da aynı tepki yükseldi: “Allah Allah…”
Ama olabiliyormuş işte. Dün saat 18.00 sularında malum telefon geldi: Deniz Baykal Konak Belediye Başkanlığı’na Hakan Tartan’ı atadığı ve Tartan’ın da bu görevi kabul ettiği bildirildi.
Tabii telefonlar susmak bilmedi ardından…
Herkes biraz şok olmuş durumda.
Sivil toplum liderlerinden, politikacılara kadar herkes şaşkındı.
CHP’liler de en şaşıranların başında geliyordu.
Bu süreçten çıkarılacak sonuçlar:
1 – CHP’de her an her şey olabilir.
2 – Kimse ayağına gelen kısmeti geri tepmek istemez.
Önceki gece telefonda Hakan Tartan ismini fısıldayan ve bu süreçte etkili olan ismi açıklamayacağım şimdilik.
Peki, bundan sonra ne olur?
Dün Milliyet’te yayınlanan ankete baktığımızda CHP uzak ara önde İzmir’de. Hakan Tartan gibi bir ismin ise Konak’ta hiç zorlanmadan kazanacağı açık… Doğruya doğru eleştirdiğim çok şeyi olmasına karşılık bu aşamada eski milletvekili, eski bir bakanın Konak gibi CHP’nin çok önde olduğu bir yeri kazanması çok da zor değil gerçekten.
Ya parti içi dengeler?
İşte o zor bir konu. Kocaoğlu ne yapacak? Açıkçası bilmiyorum. Çok da ilgilenmiyorum.
Yukarıda Tartan’a destek olanlar önerenler ve karşısında olanları ise daha sonra tartışırız.

NOT: AKP’nin tüm organizasyonlarını gerçekleştiren hatta Abdullah Gül’ün çocuklarının düğün törenlerini hazırlayan ZED firmasının şimdiki Konak Belediye Başkanı ile ilişkisi ne düzeydedir?

YENİGÜN 27 - 02 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder