Follow by Email

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

17 Mart 2008 Pazartesi

Büyükşehirde darbe zamanı

Hangi günler mi… 30 Mart - 2 Nisan tarihleri arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde darbe yapabilirsiniz. Şartlar çok uygun.
Belediye Başkanı Paris’te… Belediye Meclis üyelerinin tamamı Paris’te… Belediye bürokratlarının da tamamı Paris’te… O yetmemiş belediye şirketlerinin bütün personeli de Paris’te olacak.
Doğru… Herkesin Paris’e gitmesi gerekiyor.
Mesela itfaiye müdürü ve yardımcıları Paris’te yangınların nasıl söndürüldüğünü öğrenecekler.
Eşrefpaşa Hastanesi başhekimi ile doktorlarının da Paris’te olmaları gerekiyor. Fransız halkının sağlığa verdiği önemi kavramaları için.
İZSU yöneticilerinin Paris’te olmaları kesinlikle gerekli. Paris’teki atık suların nehre temizlenerek verildiğini görmeleri için.
Burada anlamadığım tek şey var. Neden tüm belediye bürokratları 20 Mart’ta gidip 1 Nisan’da geri dönerken İZSU personeli 30 Mart’ta gidip 2 Nisan’da dönüyor. İZSU’ya neden böyle bir kıyak yapılmış anlayamadım.
EXPO turu için gidecekler listesi Cuma günü belediye meclisinden geçmiş. Birkaç memur ve güvenlik görevlisi dışında tüm Büyükşehir belediyesi Paris’te olacak. Personelin tüm masrafları da belediye tarafından karşılanıyor.
Burada Aziz Kocaoğlu’na bir önerim olacak.
Bu geziye katılacak belediye personeli, sivil toplum örgütleri ve basının parasını topla, Türkiye için oy kullanacak küçük ülkelerin delegelerine dağıt, bir fayda yarat. Unutma ki ne belediye personeli, ne İzmir basını ne de İzmir’deki sivil toplum örgütleri Türkiye için oy kullanacak.
Amaç İzmir’e EXPO kazandırmak ise ve bu işte siyasetin yanı sıra para geçerli ise bu paranın harcanması gerekiyor.
Tam olarak anlaşılmadıysa yeniden tekrarlıyorum.
Aziz Kocaoğlu CHP’deki delege işlerini iyi bilir.
EXPO delegesinin de CHP delegesinden farkı yoktur. Bazıları büyüklerini dinler, ona göre oy kullanır. Bazıları için ise para çalışır.
Madem EXPO’yu İzmir’e getirmeye çalışıyorsun, bırak buradaki milleti eğlendirmeyi, belediyenin yani kamunun parasını şu iş için bir defa olsun doğru kullan.
Git, delegeleri satın al…
“Ben bu işi nasıl yaparım” diyorsan, hükümete başvur onlar bu işin nasıl yapılacağını iyi bilirler. Ya da kendi meclis üyelerine dön, onlar da hangi delegenin para ile nasıl bağlanacağı konusunda mastır tezi yazmışlardır.
Umarım 2 Nisan’da geri döndüğünde başın eğik olmaz. Zaten olursa birlikte Paris’e birlikte gittiğin insanların yüzde 80’i senin karşına geçecek.
EXPO konusunda İspanyol şirketin bir ay önce hazırladığı raporda, İzmir’e destek olan delege sayısının sadece 25 olduğu gerçeğini de unutma.
Unutursan başta Abdullah Gül olmak üzere tüm AKP bu raporu sana hatırlatır, oylama sonrasında…
Zaten onla da bunu biliyor ve sadece bekliyorlar…
Fransızca bilen gazeteci arkadaşların da olası bir başarısızlık halinde senin tepende yumurta pişireceklerini ise hatırlatmama gerek yoktur sanırım.

YENİGÜN 17 - 03 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder