Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

18 Ağustos 2008 Pazartesi

Karataş neler düşünüyor?

İzmir İl Başkanı Kemal Karataş’ı televizyon programlarında görüyoruz artık. Kendisine sorulan sorulara biraz yutkunarak da olsa gerekli yanıtları verdi.
En çok yutkunduğu iki soru vardı Karataş’ın.
1 – İlçe başkanları ile aranız nasıl?
2 – Kocaoğlu’nu destekliyor musunuz?
Birinci soruya hayli yutkundu Karataş. Aslında bir konuşmaya başlasa ortalık toz duman olabilirdi.
“Benim nerede durduğumu, genel başkan ile yakın çalışma içinde olduğumu gördüler. Ve artık anladılar” dedi.
Aslında şunları demek istemiş olabilir Karataş:
“Çok çektirdiler bana yarışa çıktığım gün. Olur, olmadık isteklerle karşıma çıktılar. Bir ekip olarak bana destek verdiklerini söylerlerken aslında benim il başkanı olmamam için çalıştılar. Genel Başkan’ın bile kurultay listesine müdahale etmesine izin vermek istemediler. Baktılar ki olmuyor, yakın çalışma arkadaşlarına yakında gideceğim müjdesi verdiler. Hatta bunu abartıp basın yolu ile toplumu yönlendirmeye kalktılar. Ancak dönem değişti. Zaten aralarında başlayan çatışmalar nedeniyle beni unuttular, kendi sorunlarına döndüler. Ben de dışarıdan takip ediyorum ne yapmaya çalıştıklarını. İl yönetiminde kendilerine destek verenlerin de bölündüğü açık. Zaten il yönetimindeki en iyi destekçilerine bile ‘Sadece seçim dönemi ortaya çıkıyor, bir şeyler talep ediyor’ şeklinde suçlamalar yöneltmiyorlar mıydı?”
Bunları Karataş söylemedi tabii ki. Bunlar Karataş’ın aklından geçenler olabilir sadece, benim yorumumla.
Tabii ki Kocaoğlu konusunda da Karataş’ın başka şeyler düşündüğünü sanıyorum. Aslında sanmıyorum, eminim…
Seçildiği dönemden itibaren arası hiç iyi olmadı Karataş’ın Kocaoğlu ile.
Öncelikle kendisini seçtiren ekibin karşısındaydı Kocaoğlu. Ne de olsa en yakın arkadaşını görevden aldıran ekip bu kez Karataş’ın arkasında duruyordu.
Üstelik Kocaoğlu parti örgütlerinin büyükşehir işlerine karışmasına da karşıydı. Her şeyi kendisi bildiği için çevresinde bir şeyler söyleyene tahammülü de yoktu. Bürokratlara karşı tavır alabilir, onların görev yerlerini değiştirebilirdi ancak parti yönetimine aynı tavrı gösteremezdi. Bu nedenle yönetim ile uzak ve soğuk bir ilişki sürdürmek istedi.
Karataş da yılların deneyimi ile buna izin veremezdi. Zaten asıl tartışma da burada koptu.
CHP İl Başkanı birçok şey söyleyebilirdi bu konu hakkında. Ancak yine yutkunmayı yeğledi.

NOT: Yeni adaylar ortaya çıkmaya devam ediyor. Buna en çok Ümit Yaldız seviniyor. Hangi gece telefon ile konuşsam bir aday adayı ile yemekte. Ben bu sütunlardan gazetecilerin politika masalarını izlemelerini istemiştim. Ama sanırım Ümit izlemekle içinde olmayı karıştırmış anlaşılan. Tabii ustası da öyle olunca yapacak bir şey yok aslında.
 
YENİGÜN 18 - 08 - 2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder