Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

19 Haziran 2009 Cuma

Baykal’ın tavrı

Karabağlar’daki Metropolitan Aktivite Merkezi konusu bir rapor halinde CHP Genel Başkanı Deniz Baykal’a sunulmuş.
Baykal rapora şöyle bir bakmış ve şunları söylemiş: “Beni işim başımdan aşkın. Türkiye’nin geleceğini tartışıyorum. Böyle sorunlarla beni meşgul etmeyin. İzmir’de böyle şeyler oluyorsa, devreye girin ve önleyin.”
Raporu verenler bu raporun kopyasının gazetecilerde de olduğunu söylediklerin de, “İyi ya, gazeteciler kaleme alsın. Olay ortaya çıksın” demiş.
Metropolitan Aktivite Merkezi konusu Karabağlar Belediyesi’nin imar komisyonuna geldi. Komisyon üyelerinin büyük bölümünü tanırım. Kadir Sinan’ı ise çok daha iyi tanırım. Karabağlar ve Konak’tan belediye başkan adayı olmuş, bir önceki dönem milletvekilliğine adaylığını koymuş eski parti yöneticisinin bu konu hakkında nasıl bir tavır sergileyeceğini merak ediyorum açıkçası.
Bu merkez için DSİ ve İSZU’dan alınacak görüşler de ayrı önem taşıyor. Ekolojik yapının değişim gösterdiği bu dönemde derelerin üstünü kapatmak sel felaketlerine zemin hazırlamaktan ileri gitmez. İZSU’nun genel bakışı da derelerin üzerlerinin kapatılmaması yönünde... Ancak bazıları devreye girip, bu bakışı değiştirmek için adım atabilir.
Onları da izliyoruz.
Kocaoğlu’nun attığı tüm adımlar nedense mahkeme kapılarından geri dönüyor. Bunlardan biri de Basmane’deki çukur. Yargıya giden kurum ise İzmir Valiliği. İzmir Valisi Cahit Kıraç göreve başladığından itibaren büyükşehir aleyhine bir tek dava açılmamıştı. Bu dava gösteriyor ki, Basmane çukurundaki yasal sorunlar bizim bildiğimizin de ötesinde. Aynı süreç Çankaya’daki gökdelende de yaşanacak gibi... Çakmur’un daha önce kendisine yakın bazı meclis üyeleri ile Çankaya gökdelenini savundukları gerekçesiyle ilişkisini kestiğini de göz ardı etmemek gerekiyor.

NOT 1: Konak eski Belediye Başkanı, gazeteci, köşe yazarı Erdal İzgi (Acaba başka unvanı var mıydı? Bu Konaklılar böyle, vagon gibi unvanları var) Ahmet Sarışın’ın yaptırdığı jakuziyi eleştirmesine rağmen sökmediği yönündeki tespitime alınmış. “Yoğurt alacak param bile yoktu. Koskoca jakuziyi nasıl söktürecektim” dedi. Ben de “Keşke bunu yazsaydın, okurduk” dedim. Erdal İzgi’nin köşe yazısını okumama şansı yok ki. Hangi siteyi açsan karşında Erdal İzgi…

NOT 2: Çok yakında Seyrek civarında bir esnaf üniversitesi kurulacakmış! Bu bilgiyi bana verenin ismini şimdilik açıklayamam. Ama şimdi açıklamamam önümüzdeki süreçte açıklamayacağım anlamına gelmez.

NOT 3: İzmir’de yeni trend Kültürpark’ta bağırıp çağırma… Böylece hem stres atılıyor hem de millete çeki düzen veriliyor. Yarından itibaren ben de denesem mi? Tabii benim kimseye çeki düzen verecek ne gücüm var ne unvanım.

NOT 4: İzmir medyasında da yeni bir trend oluşmuş: Top arkadaşlığı.

NOT 5: İzmir İl Disiplin Kurulu Buca Meclis üyesi Levent Köstem için getirilen tedbirli disiplin talebini reddetmiş. Bu durum CHP İzmir siyasetinde önümüzdeki günlerde hızlı gelişmelerin olacağına işaret…

YENİGÜN 19 - 06 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder