Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Şubat 2009 Çarşamba

Bu bir rekor sanırım

Bu haber dün internet sitelerinde bugün de Türkiye’deki gazetelerde yayınlandı:
“İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre; 150 günde inşa edilen metrobüs yolu, Zincirlikuyu- Söğütlüleşme arasını 24 dakikada alacak. 11.2 kilometre olan yolda Boğaz köprüsü geçişinde normal trafik içinde seyredecek. Boğaz Köprüsü’nü ortalama 7 dakikada geçecek olan metrobüs, Zincirlikuyu’dan köprü girişine geldiğinde normal trafiğe katılacak. Anadolu yakasında köprü çıkışında ise yeni inşa edilen alt tünelden geçerek yolun ortasındaki özel yola girecek. Yeni hatta günde ortalama 300 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Deneme seferlerinden sonra İETT boğaz geçişlerinde yeni düzenleme yapılacak. Metrobüs, İstanbul ulaşımında Avrupa ve Anadolu yakasını birbirine bağladığı gibi Anadolu yakasında kilit noktalara aktarma imkanı da sağlayacak. Metrobüs daha önce Avcılar-Topkapı, daha sonra ise Topkapı-Zincirlikuyu hattı yapılmıştı.”
Bu haberi görünce şu bizim Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı’nı hatırladım. Aradan geçti 4 yıl bizim metrodan hala “tık” yok. Renkli Durağı’nın önünde hiçbir uyarıcı levha olmayan sadece çevresi büyük betonlarla çevrelenen deliği iki gün önce kapatmışlar.
Neden?
Tabii ki “Orada iş bitti” denilebilir.
Geçen hafta az daha ölümlü bir kazaya neden olması nedeniyle de kapatılmış olabilir. Bilemem.
Gerçi İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu bir yerel gazeteye yaptığı açıklamada yakın zaman içerisinde İzmir medyasını ve rakiplerini metro inşaatına indireceğini söylemişti. Belki indiğimizde tarihin en yavaş ilerleyen inşaatını gezip bilgi sahibi olabiliriz.

BİR ÖYKÜ: Büyük kentlerden birinde A isimli bir kral yaşarmış. Kralı halk seçermiş. Kralın dost ve arkadaşları varmış. Tabii ki çalışma arkadaşları da. Günün birinde yine seçim zamanı gelmiş. Kral başlamış kenti dolaşmaya. Tabii sarayını bir ay için boş bırakmış. Saraydaki P isimli bir sekreter kralın olmamasını avantaj bilmiş ve makam otosu kullanmaya başlamış. ….. Yozgat 2409 plakalı otonun markası Renault Clio imiş. Kralın yardımcısı L bu konuda P ile tartışmış. P’nin kuzeni C aslında kralın çok kızdığı ancak seçimlerden önce barış ilan ettiği E’nin yakın çalışma arkadaşıymış. Kralın en yakın arkadaşı A ise E ile girdiği başkanlık mücadelesini kaybetmiş. A, başkanlığı sarayın şirketlerinden yeterince destek alamadığı için kaybettiğini biliyormuş. Bunun için de içten içe P’ye suçluyormuş. Kral A ise her şeyden habersizmiş. Zaten kralın en büyük sorunu çevresinde yaşananlardan habersiz olmasıymış.

NOT: Kemal Karataş konusu hala yargıda olduğu için şimdilik değinmiyorum.
 
YENİGÜN 25 - 02 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder