İzmir Metrosu konusuna biraz daha devam edelim.Kanımca herkes merak ediyordur, aşağıda neler olduğunu…
Üçyol ile Hıfzısıhha arasında hiçbir sorun yok. Tünel açık ve kemer betonlar ile zemin betonlaştırması devam ediyor.Üçkuyular kuyruk tünelinden Akbank’a kadar olan bölge de bitirilmiş. Yani asıl sorun Dolunay Pastanesi ile Üçkuyular Akbank Şubesi arasında.İşte bu bölge yukarıdan açılacak hem tünelin bitirilemeyen kısmı tamamlanacak hem de istasyonlar yapılacak.
Bölgenin zemin yapısı bozuk olduğu için bu proje gerçekleştirilecek. Tabii ki en büyük sorun aç -kapa sistemi içerisinde yolun iki tarafında bulunan yüksek binalar.Şirket olası sorunlar için tüm hazırlıkları yapmış. Eğer o bölgede yürürseniz, hem kaldırımlarda hem yolda hem de binaların duvarlarında bazı cıvatalarla karşılaşacaksınız. İşte bu cıvatalar ile her gün ölçüm yapılıyor ve zeminde bir kayma olup olmadığı tespit ediliyor. Lazer teknolojisi ile yapılan bu ölçümler milimetrenin yüzde biri ölçüsünde kaymayı bile gösteriyor.Bir önceki yazımda belirttiğim gibi tadilat projesi 45 gün sonra Büyükşehir belediyesine ulaştırılacak. Belediye bu projeyi çabuk onaylarsa İzmir Metrosu yılsonunda devreye girer.
Bunun için Aziz Kocaoğlu’na iki iş düşüyor.
1 – Firma ile tadilat projesini halletmesi.
2 – Arada bir şantiyeye uğrayıp bir bardak çay içmesi. Kocaoğlu metro konusunda hassasiyetini gösterirse, şirketin daha hızlı hareket etmesi de mümkün olacak.
Gelelim diğer metrolara… Bu arada kendimi metro uzmanı gibi hissetmeye başladım ya neyse…
Üçyol’da, Üçyol -Buca Tınaztepe Metrosu için gerekli giriş tüneli açılmış. Yani bu metro bittikten sonra o metro için de çalışmalara başlanabilir. Projesi zaten hazır…
Üçkuyular- Narlıdere Metrosu için ise aç -kapa sistemi uygulanacak. Bunun da projesi hazır.
Menderes – Aliağa hızlı tren ise bitme aşamasına gelmiş görünüyor. Seçim öncesi Karşıyaka tünelleri basın turu ile gezilir ise kamuoyuna ve seçmene gerekli mesaj doğrudan iletilebilir.
Bornova’nın EVKA 3’e kadar olan bölümünde sorun yok. Ancak daha sonraki bölümü için şimdilik bekleme kararı alındı. Bozoğlu firması bu bölgedeki tünelin Basmane-Üçyol tünelinde kullanılan sistem ile çözüleceğini ileri sürüyor. Tabii ki biraz pahalı bir metot… Ancak kentin ulaşımını dikkate aldığımızda harcanmayacak para değil. Bu bölgedeki sorun ne Büyükşehirden ne de firmadan kaynaklanıyor. Asıl sorun orada olan binaların durumu. Bir bölümünde kaçak katlar var. Temel sistemleri ise Laz fıkrası gibi…Tüm bunların dışında geriye tek bir hat kalıyor. Otobüs terminali. Bu noktaya yönelik bir proje yapıldığını bilmiyorum.
NOT 1: Yazılara bakarak Aziz Kocaoğlu ile aramın düzeldiği gibi bir hisse kapılmış olanlara bir yanıt verelim. Bu yazıları halkın bilinçlenmesi için kaleme alıyorum. Sürekli CHP yazdığımı iddia edenlere de bir yanıt bu aslında. Kocaoğlu konusu ise daha sürüncemede. Başkanın performansına bakacağız tabii ki…
NOT 2: Elimde Yapı Merkezi’nin hazırladığı ve birinci İzmir Metrosu’nu anlatan bir simülasyon CD’si var. Gerçekten ilginç bir teknoloji…
YENİGÜN 04 - 03 - 2009
4 Mart 2009 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder